انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین
شناسه ملی قزوین 14005897256  شناسه ملی ایران 10100204625 شماره ثبت 3024
 
 
                                                            

 

جستجوی ساده
مطالب
       
نماد اعتماد الکترونیکی انجمن کلیوی قزوین
شماره ادمین ایتا واتس آپ تلگرام انجمن کلیوی قزوین
09904208985
 شماره ادمین ایتا خاص بیماران استان قزوین
 
پیشخوان روزنامه های کشور
موقعیت انجمن کلیوی قزوین location

بیماران صعب العلاج و نیازمند استان از خیران و مسئولان انتظار یاری دارند

اشدری، مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین؛

بیماران صعب العلاج و نیازمند استان از خیران و مسئولان انتظار یاری دارند
 
فاطمه اشدری، مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز پر فضیلت جمعه قزوین از همراهی و همدلی مردم شریف و خیران بزرگوار استان در حمایت از بیماران کلیوی تشکر و قدردانی کرد.
 
به گزارش روابط عمومی انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین، اشدری پیش از آغاز خطبه های نماز جمعه قزوین اظهار کرد: اکنون که بیش از 2 دهه از تأسیس این انجمن با حمایت روحانیون و مسئولین استان می گذرد در آستانه هفته ملی حمایت از بیماران کلیوی ایران قرار گرفته ایم، فرصت را غنیمت شمرده، تا از حمایت مسئولین، مردم و خیرین شریف استان از اقشار نیازمند، گرفتار و بیماران صعب العلاج خصوصاً بیماران کلیوی، دیالیزی و پیوندی قدردانی نمایم.
اشدری با اشاره به ضرورت حمایت دستگاه های دولتی از خیران استان افزود: لازم است دستگاه های اجرایی در مسیر آسان نمودن و برداشتن موانع از سر راه خیران، انجمن های خیریه را برای خدمت رسانی حمایت کرده و شرایط را هموار نمایند.
اشدری در ادامه گفت: فعالیت و علاقه مندی مردم به امور خیریه از سنت نبوی و اهل بیت علیه السلام است و مسئولین می‌بایست خیرین عزیز را در تداوم و ارائه خدمات عام المنفعه همواره یاری رسانند.
البته لازم به ذکر است جامعه خیرین عزیز یکی از موفق ترین گروه های مردمی است که توانسته است به فرمایش مقام معظم رهبری "همدلی و همزبانی مسئولین و مردم "جامه ی عمل بپوشانند.
 
وظیفه ما نیز به عنوان یک مسلمان جامه عمل پوشاندن به بیانات گهر بار مقام معظم رهبری است که فرمودند: بیماران به جز سختی که برای بیماری می کشند، نباید سختی دیگری در مسیر زندگی خود داشته باشند.
وی با اعلام مشکلات عدیده بیماران تحت پوشش انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین افزود: به طور متوسط یک بیمار کلیوی به دلیل نارسایی کامل کلیه می بایست در هفته 3 بار و هر بار به مدت 4 ساعت توسط دستگاه همودیالیز مورد تصفیه خون قرار گیرد.
مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین از شایع ترین علل نارسایی کلیه ها را بیماری دیابت، افزایش قند خون، سنگ کلیه، بیماری های درمان نشده میکروبی و ویروسی و اختلالات ساختمانی کلیه برشمرد و در ادامه خاطرنشان کرد: پیشگیری بهتر از درمان است و لازم است شهروندان به موضوع خود مراقبتی توجه ویژه داشته باشند.
وی همچنین مصرف بی رویه دارو توسط مردم را بسیار خطرناک دانست و در ادامه افزود: مصرف خودسرانه دارو توسط شهروندان یکی از عوامل ابتلا به بیماری های کلیوی بوده که ضروری است در برابر مواجهه با هرگونه بیماری بدون دستور پزشک دارویی مصرف نکنیم.
این مقام مسئول ثواب کمک به مردم نیازمند و گرفتار را کمتر از عبادت ندانست و از خیران شریف استان خواست تا با حمایت از بیماران صعب العلاج،انجمن های خیریه را یاری رسانند.
اشدری در پایان گفت: کمک های دریافت شده از نیکوکاران صرف تهیه کلیه برای بیماران منتظر در صف پیوند، خرید دستگاه تصفیه خون همودیالیز و کمک مالی به خانواده های نیازمند دارای بیمار می شود که از بدو تأسیس این انجمن فقط و فقط مردم شریف استان یاری رسان بیماران تحت پوشش انجمن بوده و هستند.